Dag 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mikey & Kimmie - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mikey & Kimmie - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Mikey & Kimmie

28 Augustus 2017 | Thailand, Bangkok

Na een prima vlucht kwamen we zondag ochtend vroeg aan op BKK airport (Suvarnabhumi)
Zelfs Mike heeft de vlucht overleefd. Halverwege zat hij zichzelf, en daardoor mij ook, even in de weg. Hij kon niet slapen, zelfs niet na 2 slaappillen en een biertje. Hij kreeg eerder de slappe lach dan slaap. Maar goed het is toch nog gelukt.
We hebben een rustige vlucht gehad in een erg mooi vliegtuig.

Geland op Suvarnabhumi airport. Nadat we ons visum hadden ingevuld, moesten we door de paspoortcontrole. Wachten op onze mooie oranje tas en daarna op naar de Starbucks. Daar hadden we afgesproken met Ronald. Wat alleen een koffie zou zijn, werd uiteindelijk een super gezellige ochtend/middag waarbij Ronald ons naar ons hotel bracht en we daarna met z'n 3en hebben ontbeten. Daarna via Soi Rambuttri naar Khao San Road, waar we hebben genoten van een heerlijke voetmassage. Daar hebben we afscheid genomen van Ronald en zijn wij nog even langs de kraampjes gaan lopen.

Voor ons hotel stond een mooie rij met Tuktuks opgesteld. Langs mooie hoogtepunten voor maar 20baht.. klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Wij spraken een Thaise jongeman aan en hij vroeg ons waar we vandaan kwamen. Holland it is en zijn reactie? Amsterdam? Ajax?
Onze reactie; 10 baht ipv 20 baht. Daar ging hij mee akkoord. Omgerekend €0,25...
Op naar de Gouden Buddha, waar we onze eerste echte Thaise maaltijd nuttigden. Mike is al aardig ingeburgerd want hij at de rijst met zijn handen.
Na de Gouden Buddha vroeg hij ons of we voor hem langs het toeristen bureau wilden gaan. Dan kreeg hij een Free Gasoline ticket. Wij zijn de moeilijkste niet dus dat deden wij. Daarna naar de Lucky Buddha.
En daarna... op naar huis want de beste man bedacht dat we voor hem ook nog even langs een kledingfabriek moesten. Toen wij dat weigerden, werd hij een beetje vervelend en bleef hij doordrammen. Wij hebben hem zijn 10 baht gegeven en zeiden dat we wel zouden gaan lopen. Oeps, met deze hitte? Dat hele eind? We laten ons niet kennen. Na langs alle Militairen hoogtepunten te zijn gelopen, besloten we toch maar een andere Tuktuk aan te houden.
Het bleek dus inderdaad te mooi om waar te zijn.

Nu typen we dit verslag terwijl we aan het zwembad liggen. Net even een duik genomen en strakjes naar Khao San Road. Even kijken hoe het hier 's avonds is.

's Avonds gegeten bij Superflow op Khao San Road, waar een live bandje was. Gezellig. Die schreeuwende Engelse achter ons die de bassist wel zag zitten was wat minder gezellig, maar het mag de pret niet drukken.

Daarna nogmaals genoten van een heerlijke massage. Zo lekker dat ik opeens gesnurk hoorde van mijn lieve man haha ;-)
Zijn masseur zei; "oh sleeping he hahaha!"

Om de avond af te sluiten hebben we in de regen dansend over Khao San Road gelopen, wat dingetjes gekocht en zijn we naar ons hotel gegaan!

Morgen weer een nieuwe dag...

• 28 Augustus 2017 - 08:53

Anneke Coenen:

Geweldig om te lezen Kim fijne vakantie nog samen xxx

• 28 Augustus 2017 - 20:53

Ianca:

Super knap van Mike dat hij de reis heeft overleefd