Dag 12; Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Mikey & Kimmie - WaarBenJij.nu Dag 12; Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Mikey & Kimmie - WaarBenJij.nu

Dag 12; Pattaya

Blijf op de hoogte en volg Mikey & Kimmie

08 September 2017 | Thailand, Pattaya

De tweede dag in Pattaya. We waren beide vroeg wakker. Ons hotel zat in één van de drukste straten en daardoor was er dus de hele nacht herrie. We hebben maar met de voetbalzender aan geslapen, dat geluid was beter dan de muziek van de straat.
Allereerst zijn we vanmorgen richting het strand gegaan, we waren best in shock. Na het paradijsje op Koh Kood was dit echt het tegenovergestelde. Overal boten, jetski's, verkopers etc. We dachten dat we wel wat gewend waren in Benidorm maar dit was 10 x zo erg.

Op de terugweg zijn we nog langs de market gegaan om wat souvenirs te kopen en toen uitchecken en naar het volgende hotel. Na een kort taxi ritje kwamen we aan en wat een prachtig hotel met een heerlijk zwembad en perfecte ligging aan het strand. We hebben eerst even op bed gelegen (bijkomen van de "ontzettend lange reis" haha) en zijn toen met de taxi naar The Sanctuary of Truth gegaan. Dit is een tempel die 105 meter hoog is. Men startte in 1981 met de bouw van deze tempel. De gehele tempel is gemaakt van hout en alles wordt tot op de dag van vandaag gemaakt dmv houtsnijwerk. De verwachting is dat de tempel rond 2050 klaar zal zijn, maar dan zullen zij moeten beginnen met restaureren. Een vicieuze cirkel dus waardoor de tempel waarschijnlijk nooit helemaal af zal zijn. Het is zeker een must om The Sanctuary of Truth te bezoeken. Binnen in de tempel zijn vele aan het werk om alle details op te tekenen en uit te snijden. Het is echt prachtig!! Helaas ook een minpuntje; je kunt er op olifanten rijden en als wij ergens op tegen zijn is dat het wel. Verbeter de wereld, begin bij jezelf; wij zullen dus nooit op zo'n olifant gaan zitten. Dit commerciële stukje hadden ze van ons best weg mogen laten. De tempel heeft dit namelijk totaal niet nodig.

Daarna zijn wij terug gelopen via verschillende resorts en het strand naar ons eigen hotel. Zwemkleding aan en naar het zwembad. Lekker even bijkomen met een cocktail en een heerlijk koud zwembad.

We besloten terug te gaan naar Central Festival. Gisteren was dat er niet van gekomen, dus vandaag daar maar geshopt. Deze shoppingmall heeft 7 etages; van elektronica tot kleding tot eten en zelfs een hele speelhal. We hebben heerlijk relax rond gelopen en leuke dingen gekocht. En jawel; eindelijk een pizza gegeten (daar zeurde ik al een week om, net als om gelnagels maar die heb ik nog niet haha; eigen schuld)

Na de shoppingmall nog even over de night market en toen weer terug naar ons hotel. Daar hebben we de dag van morgen uitgestippeld of nouja, geprobeerd. Want zo duidelijk als de bus en trein tijden in Nederland zijn, zo onduidelijk is dat hier. Dus we zullen het morgen wel weer meemaken want ja TIT (This Is Thailand!!)

Conclusie van ons beide; Pattaya is druk, Pattaya heeft een toerisme overvloed, Pattaya is wel gezellig maar vooral; Pattaya stinkt.
En dat stukje sextoerisme?! Hebben wij niet gezien, het is dus maar waar je voor komt.

Morgen naar een rustiger stukje Thailand, dan kan Mikey zijn roze olifantjes bezoeken. Lees; beelden uiteraard! Geen echte roze olifanten ;)

Tot morgen!