Dag 6; Ko Kut (Bounty-eiland) - Reisverslag uit Ko Kut, Thailand van Mikey & Kimmie - WaarBenJij.nu Dag 6; Ko Kut (Bounty-eiland) - Reisverslag uit Ko Kut, Thailand van Mikey & Kimmie - WaarBenJij.nu

Dag 6; Ko Kut (Bounty-eiland)

Blijf op de hoogte en volg Mikey & Kimmie

01 September 2017 | Thailand, Ko Kut

Dag 6; Ko Kut in Thailand
Of nouja eigenlijk willen we even kort terugblikken op de avond van dag 5.
We besloten om naar bed te gaan, bedje opgemaakt, klamboe eroverheen tegen de muggen en andere beestjes. Uh nouja, als er geen gaten van ongeveer 30 cm inzitten kán dat wel helpen. Dus op naar de receptie en vragen om een nieuwe klamboe. Helaas die hadden ze niet, maar we konden wel verhuizen naar huisje A3 want die klamboe was prima. Gelukkig hebben wij nog wel eens goede ideeën; we kunnen de klamboe daar vandaan toch nemen? Oh ja tuurlijk. Het leek een oplossing waar ze zelf nooit aan gedacht zouden hebben. Onderweg naar huisje A3 gebeurde er iets vreselijks. Ik nam een grote stap om over een steen heen te stappen en toen.... kwak.... stond ik boven op een kikker. Die blies zijn laatste kwa(a)kje uit! Ik voel me er nog steeds rot om. Mike zei; hoe kan zo'n klein meisje zo'n grote kikker vermoorden?! En heeft er stiekem daarna hartelijk om gelachen. Vooral omdat ik elke keer als ik er langs loop weer zeg, ach hij kwaakte toen ie dood ging.

Maar goed terug naar dag 6; wakker worden in een paradijsje. Wat een ongelooflijk uitzicht. Wat gaan we vandaag doen? Niks! Ontbijten, liggen, zwemmen en... snorkelen.
Mike had gelezen dat je een banaan mee moest nemen als je de zee in ging. Wauw wauw wauw.. omringd door vissen hebben we een uurtje of twee gesnorkeld in deze prachtige zee. Ze eten letterlijk uit je hand. Het is zo mooi, die vissen komen naar je toe, zwemmen om je heen, het is soms net een droom.
Daarna even een hapje eten en toen.. de tropische regenbui, want we vergeten af en toe dat we in het regenseizoen zitten. Een kleine 20 minuten regen gehad en toen brak de zon weer door en konden we weer genieten van de dag én de zon! Mike vroeg of hij zelf wat kokosnoten uit de boom mocht halen met een bamboe stok, maar een jongen die hier werkt klom als Mowgli de palmboom in om voor ons kokosnoten te halen.
We hebben heerlijk op een ligbedje van het uitzicht genoten met een kokosnoot in ons hand en zijn daarna over het strand gelopen. Onderweg kwamen we een schommel aan een palmboom tegen, mijn droom plaatje.
Helemaal aan het einde van het strand zag ik nog een soort hagedis in het water, echt enorm. Maar we hebben geleerd dat Kut/Kood een soort hagedis is. Daar komt Koh Kut dus vandaan, het eiland van de hagedissen. Op de terugweg in de infinity pool gekeken naar een prachtige zonsondergang. De foto's zeggen weer meer dan al deze woorden!

Terug op ons resort heerlijke garnalen en kippetjes van de bbq en nu fijn een boekje lezen in ons huisje met het geluid van de zee op de achtergrond en de geur van heerlijke Thaise wierrook.

• 01 September 2017 - 21:24

Bianca:

Reactie geschreven en weg was ie...opnieuw dus: dank voor jullie fantastische filmpjes, foto's en verslagen! Het is net alsof ik daar ook een beetje zit dan...word er bijna melangolisch van...die schommel, die vissen (nooit geweten van die banaan), die kokosnoten...
    Lag in een deuk om die klamboe...! Leuk geschreven Kim!! Tot het volgende verslag en een dikke kus van mij

• 02 September 2017 - 16:17

Mikey & Kimmie :

Super leuk dat je alles leest Bianc! We hebben echt een super vakantie en hebben nu al zin om jullie alle foto's te laten zien. Ik wist het ook niet van die banaan maar was echt zo gaaf!! Dikke kussen van ons vanuit Paradise Koh Kut :)