Dag 9; over de helft - Reisverslag uit Ban Bang Bao, Thailand van Mikey & Kimmie - WaarBenJij.nu Dag 9; over de helft - Reisverslag uit Ban Bang Bao, Thailand van Mikey & Kimmie - WaarBenJij.nu

Dag 9; over de helft

Blijf op de hoogte en volg Mikey & Kimmie

04 September 2017 | Thailand, Ban Bang Bao

De tijd gaat snel, veel te snel. We zijn over de helft, bah wat een nare gedachte. Maar snel weer aan iets leuks denken; onze tijd hier in Thailand.
We wilden naar Koh Kood om uit te rusten en bij te komen van alles. Nou dat is gelukt. Na een super relax dagje gister, vanmorgen vroeg op pad met de scooter. Er zouden drie tempels zijn op het eiland, dus eerst naar de gene die helemaal onderaan ligt.
Scooter gehuurd en gaan. Het eerste uur heb ik weer regelmatig tegen Mike moeten zeggen dat hij links moest rijden, op de automatische piloot rijdt hij namelijk elke keer aan de rechterkant van de weg. Nu is er gelukkig weinig verkeer op het eiland, anders was het best spannend geweest.

De weg ernaartoe kenden we ondertussen al, dat is ook niet zo moeilijk. Er is namelijk ook maar 1 hoofdweg op het eiland. Het lijkt dan ook niet zo lastig om de tempel te vinden, maar wij krijgen het voor elkaar om er gewoon al 2 x langs te zijn gereden en de 3e keer pas te zien dat de tempel op een berg staat. Dat is één!
Op naar de volgende.. deze lag op de weg naar de Klong Yai Ki waterfall, dus dit konden we mooi combineren.

De tempel was erg mooi en we zijn hier dan ook even binnen geweest. Terwijl we naar buiten wilden gaan, sprak een Thaise dame ons aan in het engels. Dat komt niet zo vaak voor hier dus hebben we even een praatje gemaakt met haar.

We besloten verder te gaan naar de waterval. Het pad ernaartoe was bij deze best goed, ze hadden zowaar een trap gemaakt. Maar vergis je niet, 1 trede was ongeveer net zo hoog als mijn knie. Best ploeteren dus. Maar de waterval was erg mooi. We waren de enige, dachten we. Tot we boven aan de waterval een groep mensen zagen staan. Ze stuurden ons weg? En toen zagen we zo'n clapperboard (ACTION!) en bleek dat ze een film aan het opnemen waren. Na de scene heeft Mike even een praatje gemaakt, ze zeiden beroemd te zijn in Bangkok en waren een film aan het maken over Cambodja en het leven/werken hier in Thailand. We hebben dus een klein figuranten rolletje in een Thaise film hahaha! Later op het resort bleek alleen niemand van het personeel de 'beroemde' acteur te kennen. Tja die toeristen kan je ook alles wijsmaken.

Verder maar weer op de scooter naar het vissersdorpje waar we aankwamen met de boot. Hier zat een restaurant, met de nadruk op zat want de mevrouw maakten met handen en voeten duidelijk dat je er niets kon eten of drinken. Dus nadat wij de gouden Boedha hebben bekeken en minimaal 10 minuten hebben gestaard naar een monnik die aan het mediteren was.. "Is ie nou echt of niet?!" (We weten het nog steeds niet) maar weer verder en even tanken. Nou we hebben een geüpgrade versie gevonden van de coca cola fles. Deze maakte kermis geluiden in het Thais, zie filmpje en vertaal ;)

Onderweg zagen we nog een bord met een 3e waterval; ernaartoe zouden we langs twee oude bomen rijden (500jaar oud) maar wij hebben ze gemist. Het valt ook niet mee om op een eiland met 90% jungle twee bomen te vinden..
De waterval hebben we trouwens ook gemist, want we hoorden aapjes in de jungle en ik ben toch wel een beetje op m'n hoede na alle rabiës/aap verhalen die ik heb gelezen. Dus heb ik mijn liefste vriendelijk verzocht om te keren en terug te rijden. Op de weg waren ze hard aan het werk, op z'n Thais dan. Dit betekent, af en toe werken en vooral zitten en uitrusten. Ik denk dat wij die mentaliteit maar eens over moeten nemen.

Terug op het resort een hapje gegeten, jullie raden het nooit; garnalen! En weer op de scooter gestapt om naar de massage salon te rijden. Daar na 5 dagen ein-de-lijk weer eens genoten van een coconut oil massage. En daar eindigde het avontuur van deze 9e dag. We zitten nu aan een laatste banana honey shake en duiken zo ons bedje in. Tot morgen!