Dag 13 - Reisverslag uit Ban Sai Mun, Thailand van Mikey & Kimmie - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Ban Sai Mun, Thailand van Mikey & Kimmie - WaarBenJij.nu

Dag 13

Blijf op de hoogte en volg Mikey & Kimmie

08 September 2017 | Thailand, Ban Sai Mun

Ik vroeg aan Mike of hij het verslag van deze dag wilden typen, hij zei;
Vroeg wakker. Kim niet. Goed ontbijt.

Oftewel Mikey was vroeger wakker, ik was nog moe maar moest eruit want meneer had honger, ohjawel er moest gegeten worden. Het ontbijt was erg goed en uitgebreid. Daarna spullen gepakt en uitgecheckt. Met de taxi naar het busstation van Pattaya. Want we hadden op internet gevonden dat je vanaf daar de bus naar Chachoengsao kon nemen. Daar aangekomen kregen we een kort maar krachtig antwoord; nee!
Want we weten het; TIT!

Ok dan maar met de taxi naar Chachoengsao. Het was een lang ritje maar prima te doen. Onderweg nog even gestopt want de chauffeur moest plassen en roken. Mooie gelegenheid voor Mike om mee te doen, want hij gaat bijna stoppen ;)!
Aangekomen in Chachoengsao hebben wij de chauffeur de weg gewezen want hij wist het toch niet zo goed als hij zei. We kwamen aan bij een prachtig hotel; ruim, schoon en vooral stil. Want het lijkt alsof wij de enige gasten zijn in dit hotel. Al kwamen wij er zojuist achter dat de kamer naast ons ook geboekt is, dit is namelijk goed te horen door een deur in een dun wandje. Als wij Thais zouden kunnen, konden wij letterlijk alles verstaan wat er gezegd werd...

Maar even terug naar vanmiddag. Spullen op de kamer gegooid en een tuktuk gevraagd bij de receptie. Want de taxi's van het hotel waren een beetje duur (meer nog dan van Pattaya naar Chahoengsao)
De tuktuk bleef maar doorgaan over het feit dat hij ons ook op kon halen. Wij dachten; toeristische plek met roze olifant (Wat Saman Rattanaram Temple), daar zijn vast wel tuktuk's te vinden. Dus hebben hem weggestuurd, uiteraard betaald voor alleen de heenreis. We hebben daar een middagje rond gelopen en gekeken naar allerlei figuren. Van de belangrijkste; Ganesha tot de hulk, pikachu, spiderman en Chinese draken. Ook wij hebben meegedaan aan wat ons door de general manager op Koh Kood verteld was; de traditie om je wens uit te spreken tegen Ganesha of één van zijn ratten, want dan komt de wens zeker uit.
Daarnaast hebben wij ein-de-lijk de souvenirs gevonden die wij graag wilden mee nemen naar huis. Dus families be prepared ;)!

Mike mocht op de lokale markt zelf nog even onze kokospoffertjes bereiden. Ik moet zeggen, dat deed ie best goed dus thuis mag hij voortaan ook koken!
Daarna op zoek naar een tuktuk of taxi... we vonden er welgeteld NUL!
Gelukkig was er 1 Thaise man die goed Engels sprak en kon bellen naar ons hotel om een tuktuk te regelen. Wij hebben deze man 100x bedankt want ik raakte al lichtelijk in paniek. Sta je dan in the middle of nowhere. Maar het is goed gekomen. De tuktuk bracht ons naar ons hotel en daar hebben we snel een frisse duik genomen. Het was vandaag de warmste dag tot nu toe! Of hoe wij het zouden zeggen; we gingen kapot!!

Samen keken we aan de Bang Pakong rivier naar de zonsondergang. En hebben wij nog even lekker gezwommen. Op de website van het hotel stond dat het een wellness en spa resort was, toen wij informatie gingen vragen bleek er geen wellness of spa te zijn. Tja gaan we weer. TIT!
Dus dan maar roomservice, wat we wel zelf beneden gingen bestellen. Niet lang daarvoor hebben we namelijk met handen en voeten informatie verkregen bij de balie. Niemand sprak Engels!
Wij vonden het veiliger om het zelf beneden te bestellen, het eten werd wel gebracht op de kamer. Hebben we dat ook weer mee gemaakt.
Vanavond hebben wij doorgebracht op onze hotelkamer en morgenochtend vroeg gaan wij met de tuktuk en de bus naar Bangkok, als het goed is....